< terug

CLIËNTENPARTICIPATIE

Voortdurend onze dienstverlening verbeteren

  • In 2021 is door actieve werving een jongerenpanel opgezet met 6 jongeren. Het panel wordt in 2022 opnieuw actief betrokken.
  • In december 2021 heeft een digitale bijeenkomst plaatsgevonden waarbij veel thema’s aan bod kwamen. Het was een waardevolle bijeenkomst. Een jeugdbeschermer, de aandachtfunctionaris cliëntenparticipatie en een lid van de cliëntenraad organiseerden de bijeenkomst met het panel.
  • Samen met de cliëntenraad is in 2021 een training cliëntenbejegening voorbereid. De training “Mijn leven is jouw werk” gaat in op cliëntenbejegening en samenwerking binnen maatregelhulp. De training is in 2022 aangeboden aan alle medewerkers.
  • In 2021 is een cliënttevredenheidsonderzoek afgerond. Voor dit onderzoek zijn 1600 cliënten aangeschreven, waarvan 200 ouders (= 4,5%) hebben aangegeven dat ze benaderd mochten worden. Het response percentage van deze actief benaderde ouders was 36%. Kinderen waren positiever over de jeugdbescherming dan hun ouders. Het resultaat zal worden gebruikt om tezamen met de jaarverslagen rondom klachtafhandeling, en commissie oorzaak analyse (COA) te komen tot een verbetervoorstel en plan van aanpak.

Jongerenpanel

Bijeenkomst

Training

Onderzoek

En de cliëntenraad zegt over 2021:

De CR is er trots op dat de cliëntenparticipatie in de volle breedte opgepakt is, o.a. in gesprekken met de bestuurder, een achterbanbijeenkomst én de start van een jongerenraad.
< terug