De Raad van Toezicht:

De RvT deelt oprecht de zorgen over de jeugdsector en is trots op de kwalitatieve prestaties van JbOV die door keihard werken bereikt zijn.

Het jaar 2021 was een hectisch jaar vol van ontwikkelingen voor Jeugdbescherming Overijssel; Covid 19 en de werkdruk op de hulpverleners als gevolg hiervan, de continue aandacht vanuit de media voor de jeugdzorg sector niet altijd positief gelabeld. Daarnaast zien wij een toenemend vraagstuk in complexiteit, intensiteit en sociale media druk van gezinnen en kinderen op de hulpverleners van JbOV. Arbeidsmarktproblematiek; het wordt steeds lastiger gekwalificeerd personeel te binden en boeien. Juiste waardering van personeel in combinatie met de zwaarte van de functie is een thema in de sector

Oprecht delen wij de zorgen als Raad van Toezicht, tegelijkertijd willen wij alle medewerkers complimenteren en bedanken voor alle positief behaalde resultaten; Corona heeft ons geleerd flexibel in te spelen op de behoefte van de cliënten; in het hybride en digitaal werken zijn forse stappen gemaakt. Het mooiste cadeau van het afgelopen jaar was de uitkomst van de audit naar aanleiding van bezoeken van de inspectie. Een positieve bevestiging van het dagelijks keihard werken en leveren van kwaliteit aan gezinnen door onze hulpverleners. Een resultaat waar de organisatie terecht trots op mag zijn.

De ondernemingsraad vat 2021 samen in de zin:

‘Goede zorg voor kinderen en gezinnen betekent goed zorgen voor onze medewerkers’

En de cliëntenraad zegt over 2021:

De CR is er trots op dat de cliëntenparticipatie in de volle breedte opgepakt is, o.a.. in gesprekken met de bestuurder, een achterbanbijeenkomst én de start van een jongerenraad.

RvT

OR