Beweging van '0'

Naast onze missie en kernwaarden willen we onze strategische koers verrijken met een stevige, inhoudelijke ambitie. Een ambitie die aansluit bij de uitdagingen van dit moment en de toekomst. Een ambitie die kan dienen als een moreel kompas om ons dagelijks in te zetten voor het hogere doel: de wereld voor kinderen en gezinnen in Overijssel veiliger en kansrijker maken.

Inspiratie hiertoe halen we uit de “beweging van 0”. De “beweging van 0” is van oorsprong een groep jeugdhulpprofessionals die werkt aan permanente verbetering in de jeugdhulp. Van belang hierin is: “groot denken en klein acteren” vanuit de visie door groot te denken bereik je meer. Vanuit JbOV herkennen we dit streefniveau, we werken vanuit onze opdracht ook al aan deze doelen en daarom omarmen wij het gedachtegoed van de “beweging van 0”.

Tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst 2022 werd een inspirerende aftrap gedaan. Inmiddels neemt JbOV deel aan een pilot in de gemeente Steenwijk. In 2023 zal er verdieping en verbreding plaatsvinden.