Cliëntenparticipatie

voortdurend onze dienstverlening verbeteren

Cliëntenparticipatie wordt vooral toegepast bij het methodische werken van de jeugdzorgwerkers tijdens het contact met het gezin. Daarnaast blijft JbOV zich inzetten om cliëntenparticipatie in bredere zin van het woord verder te ontwikkelen en toe te passen, zoals bijvoorbeeld spiegelbijeenkomsten.

Mijn leven is jouw werk

In 2022 heeft cliëntenparticipatie binnen JbOV een enorme impuls gekregen door het, samen met de cliëntenraad, organiseren van de training “Mijn leven is jouw werk” voor alle medewerkers in de organisatie. De training bevordert het inzicht bij medewerkers over hoe het is om cliënt te zijn binnen de jeugdbescherming en het versterkt de bewustwording van bejegening door professionals.

Oprichting jongerenraad

In 2022 is de jongerenraad ontstaan. De jongerenraad bestaat nu uit 12 jongeren. In 2023 blijft JbOV jongeren werven, samen met de cliëntenraad, zodat er een vaste kern van jongeren is én een flexibele buitenkring dat feedback, tips en adviezen geeft over ons werk.

Jongerenraad opgericht

2-daagse training alle medewerkers