< terug

Kwaliteit

Continue meten cliënttevredenheid

Vanaf oktober 2023 meten we continue de cliënttevredenheid. De uitkomsten van de metingen leiden tot structurele input voor de teams om met elkaar van te leren. In 2024 constateerden we o.a. dat onze jongeren aangeven niet altijd goed te weten wat ze kunnen doen als ze ontevreden zijn of klachten hebben. Inmiddels zoeken we samen met de jongerenraad manieren hoe we kunnen verbeteren.

Wachtlijstvrij

Het lukt JbOV al jaren om tijdig een jeugdbeschermer te koppelen aan een gezin. We hebben geen wachtlijst.

Informatieveiligheid

JbOV verbetert gestaag de informatieveiligheid. Het afgelopen jaar hebben we gewerkt aan verbeteringen vanuit eerder uitgevoerde PEN-testen. Informatieveiligheid staat structureel geagendeerd op de bedrijfsvoeringsoverleggen. Ook werkten we collectief aan bewustwording bij medewerkers en het bevorderen van gedragsverandering. Concrete voorbeelden zijn een interne campagne over phishing mails, filmpjes en quizzen over wachtwoordgebruik en social-media.

< terug

Wij willen een positieve bijdrage leveren aan de kwaliteit van hulpverlening

Cliëntenraad

Bij JbOV proberen we onze dienstverlening voortdurend verder te verbeteren. Daarbij zijn de ideeën en ervaringen van cliënten heel belangrijk. De cliëntenraad is het formele inspraakorgaan dat opkomt voor JbOV-cliënten. De cliëntenraad (CR) houdt zich bezig met alle zaken die voor cliënten – jongeren én ouders – van belang zijn. 

Lees meer